Hobi : Memancing

Hobi adalah kegemaran. Hobi boleh dilakukan bila bila masa. Ade hobi mahal ade pula hobi yang kurang kos wang ringgit. Ini hobi baru saya :



YES HOBI BARU, SANGAT MENARIK :)

Gambar atas ni gambar joran aku. Acctly, tu set bapak aku, ada 2 set. Lame dah tu tak pakai, So, aku sebagai anak merasa bertanggungjawab untuk meneruskan legacy hobi ni, cecceeceyy, ahahaha. Yang aku ingat, mesin yang agak besar tu harge die dekat rm600, rod tu plak sebatang tambahtolak rm200. Fuhhh, nampak macam murah kan? Daripada terbiar, baik aku pakai, bapak aku pon senyapp je, So, OFFICIAL mine lh alat alat tu, ahaha. Acctly banyak kelebihan memancing ni, kalau tak caya try lh Google, jangan malas malas, kalau malas bile nak berjaya, ok. Aku tau korang mesti malas, So, aku list kan sikit ape yang aku dapat mase memancing dengan harapan korang pon ikot jejak langkah aku, lagi lagi mamat mamat dengan minah minah yang tengah frust, tak kire lh frust cinta ke, frust tak dapat pegi sekolah ke or maybe frust tak dapat tiket tengok konsert Mega M Nasir. Ok.

Memancing buat aku rase :
1.Tenang. Boleh lupa kejap masalah dunia, serious ni.
2.Teruja. Seronok bile dapat naikkan ikan. Memang teruja lh, nak tau try lh :D
3.Tak bosan. Ni kadang kadang macam melalaikan(maksiat) pon ade, haha. Tau tau dah pukol 12, tau tau dah 2 jam, haiyaaaa.
4.Mengisi masa lapang. Sekurang kurang nya aku tak merempit :p
5.Dapat kawan baru. Yes, ikan ikan semua tu my new friends :)
6.Bersyukur. Susah weh nak dapat ikan, bagaimane lh agaknya nasib nelayan sekarang, dah lh barang naik, inflasi for sure juga akan mningkat, aku bersyukur family aku hidup sempurna.


Ok, sape kaki pancing tu kalau ade ape nak tambah, sila lh. Setakat ni aku mancing dengan kawan kawan aku dekat sungai, tak ade lh sampai naik bot. But aku teringin mancing laut, So, aku ade contact pakcik aku, die offer baik punya, weekends ni turun laut, wahahaha, aku plak yang jadi tak berani, belom sampai seru kot -.- Tapi satu hari aku mesti jugak, Sooner or Later, errrr er.

*aku belom taksub lagi :p

No comments: