Cerita Kedai Kopi

Assalamualaikum.
Jangan baca jika anda pro kerajaan,


Belum pon sempat melepasi bulan januari, macam macam perangai kerajaan persekutuan dah buat! Bermula dengan langkah kiri, hadiah tahun baru, gula naik 20sen. Baru baru ni menteri si bapak Dafi AF tu menyatakan bahawa kenaikan gula tidak memberi kesan kerana hanya melibatkan tidak lebih 50sen sebulan. Itu kata beliau. Dia juga memberi fakta bahawa rakyat Malaysia tidak makan gula melebihi 2kilo dalam masa sebulan. TETAPI dia lupa, dengan kenaikan gula, harga barang yang lain juga akan meningkat! Tidak mungkin dengan kenaikan 20sen hanya memberi kesan hanya 50sen! Mungkin dalam dua tiga hari lagi, gulagula akan naik harga kepada 20sen sebiji! Yang susah terus susah, yang kaya terus alpa.

And then minyak juga akan naik, yang ni comfirm tiap tahun naik, Tapi yang peliknya, bila nak pilihanraya, semua berjanji TIDAK akan naik kan minyak! Ohh BN, sesungguhnya rakyat sudah kene tipu. Ingat lagi aku dengan protes kenaikan harga minyak pada zaman Pak Lah dahulu. Jika tidak kerana pemimpin pembangkang membuat protes, aku rase minyak masa tu akan kekal pada harga rm2.70! Harga yang memang tak masuk akal! Yang peliknya, balaci balaci BN hanya mengangguk dan seolah olah menurut sahaja keputusan pemimpin mereka seperti lembu dicucuk hidungnya!

Harga tol akan distrukturkan kembali(dinaikkan).Tol punya isu dah bertahun, dulu nak bayar pampasan lh, itu lh ini lh, sekarang? Harga tol dijangka kan akan naik. Aku sukeee sangat bila Najib cakap "(Dengan penambahan lorong baru itu), kalau kadar tol dinaikkan
sedikit, orang tidak akan marah
sebab perjalanan akan menjadi
bertambah lancar dan tiada kesesakan," katanya.

sumber utusan
YES Najib, kami tak marah, kami sukee, rakyat sukee, semua orang suka, you jangan risau, kami tak kan marahhh punyaaaa! -.- kesian tengok orang yang susah, minyak naik, tol naik, harga barang naik, macam mana lh diaorang nak raya sama sama dengan makpak dorang, kang tak balik kampung kang mula lh cakap Tanggang moden lh, tak kenang jasa lh, derhaka lh.

So kesimpulannya, selamat mengahadapi kenaikan harga barang! Najib cakap kita perlu ubah gaya hidup, rakyat cakap, kita perlu ubah kerajaan!



*banyak lagi kalau nak ceritakan pasal penyelewengan kerajaan BN, dengan F1 nya, dengan jet hilangnya, dengan suntikan 3juta dalam bola sepaknya(dulu cakap kerajaan tak ada duit), macam macam lagi, Lu Pikir Lh Sendiri!

NAJIB..YOU ARE TOO MUCH!

2 comments:

Black Bohémien said...

TAK PAYAH KERAJAAN ATAU PEMBANGKANG...X PAYAH FEUDALISM,HIERARAKI...GUNA SISTEM ANARCHY...BIAR KITA ANAK-ANAK MUDA MEMRINTAH......DREAMS OF ANARCHY!!!

Anonymous said...

aku lebih berminat dengan sistem khalifah islam :D

hapuskan demokrasi :D