Sad but True.

Adat lah kan benda yang kita sayang harini, esok lusa belom tentu sayang lagi.


Bukan nak kata aku dah tak sayang tapi semakin hari semakin berkurang. Dulu dia lain, caring, memahami. Bile aku bersedih, die sentiase ade, bile aku seronok die pon mesti ade. Pernah jugak orang try nak usik dia, tapi aku protect. Ini semua sebab sayang. Ya, akhirnya aku akui, sayang tu punyai aura yang sangat kuat. Manusia boleh jadi bodoh sebab sayang. Tak jauh, kawan aku. Ramai yang dah jadi bodoh. Perempuan lah selalunya. Sebab sayang, dia jadi bodoh, memang sayang. Tiba tiba teringat kosa kata 'Stupid dam dam, kau berak keluar ketam'. Sekarang memang orang dah tak pandang, tapi dulu memang cukup famous, kalah Ustaz Haron Din. Jangan terasa ya Ustaz, ini gurau gurau saja.




Suatu hari, aku berfikir, sampai bila aku nak sayang dia.


Sudah berpuluh aku berhabis duit, mungkin ratus. Tapi sebab sayang, aku halal kan semua ni. Ape guna nak bersedih, benda dah jadi. Nasi dah jadi bubur. Mase tetap berjalan, air tetap mengalir. Terbakar rumah, nampak asapnya, terbakar hati, siapa yang tahu.


Waktunya akan tiba. Sooner or later. Sedih memang sedih. Selama bertahun tahun aku mencari akhirnya aku kecapi jua tapi bile bab bab nak berpisah ni, aku lemah. Hati ade taman beb, muka je ganas. Hari hari aku dengar lagu Unforgiven 2 by Metallica. Memang feeling habis, kadang tu siap sing a long lagi sambil main poker. Bila kalah main poker, aku lagi bertambah sedih. Ape lah nasib aku, sudah jatuh, ditimpa tangga pula. Rambutku, kau lah kekasih awal dah akhir ku.

3 comments:

Anonymous said...

haha
suspen :)

Juliet said...

Pasal rambut ke? Sumpah aku ingat pasal pacar kau dude. HAHAHA ;O

Anonymous said...

gua tak ade pacar pacar ni :P