Innity

Disaat aku tidak boleh tidur, terfikir aku tiba2, mengapakah dan kenapakah dunia ini terlalu pelik dan pelik. Dengan kepelikan ini terbawa aku ke satu alam fantasi. Penuh keasyikan, penuh nyamuk jugak.

Aiman ade kawan, name die Jamil. Die suke main game komputer. tapi, tangan die selalu getar2. Doktor cakap die parkinson. Tapi aiman tak kisah. Aiman ade kawan. Name die Senah. Die suke pukol orang. Dulu badan die besar, orang takut. Semua tak nak kawan dengan dia. Tapi aiman kawan dengan dia, aiman tak kisah. Tapi Senah sekarang dah kurus. Die suke menggeletar, mase makan mase berak mase mandi. Tapi aiman tak kisah. Doktor cakap dia ade penyakit HIV. Tapi aiman tak kisah...

tibe2 teringat kisah silam. Bile boring macam ni lah jadi, asyik teringat benda berlaku.

Satu hari, aku terase sangat boring, nak main guli asyik kalah. Datang satu idea nak pergi pasar. aku pergi dengan kawan aku. Mase tu naik moto SS. Aku boncengkan satu kawan. Bestfriends lh. BFF orang urban cakap. Mase membonceng tu dia pakai singlet je. Konon nak tunjuk badan tak berape nak tough. Die takut dengan tunggangan aku tu, die peluk agak kuat badan aku. Tau2 mase ambik satu koner ni ditakdirkan jatuh dan terseret jauh.

Mase terseret tu. tangan kawan aku ni masih terpaut kt badan aku. Hasilnye badan aku terselamat dari tersagat dengan jalan. Tapi kawan aku ni hampir seluruh belakang badannye hilang kulitnye.
Memang nak ngangis time tu. Aku yg bawak moto. Dia menumpang tapi .. dia yang tanggung lukenye.

Bile dekat hospital. Keluarga kawan aku tu datang tengok. Bile tengok badan kawan aku yang parah tu. Kakak dia macam histeria sambil meraung raung.

"kenape tak awak jer yang mati .. kenape tak awak jer yang mati"

arghhh...

4 comments:

Shizaaa said...

heh. kenapa sedih sangat coretan-nya?

Juliet said...

cerita betul ke hape ni? :O

Anonymous said...

macam ade tipu ke? :O

Anonymous said...

tapi yang Aiman tu saje create, tetibe teringat iklan tu. Aiman tak kisah :O