gagal merancang, merancang kegagalan?

i have an option, but err. . weh susah gilo nak membuat percaturan,kalau leka sikit, padah. bukan bermaksud gelap masa depan tapi kena start back from zero. ok sekarang tuggu poly, resultnya sabtu ni and tuggu matrik. matrik 23 or 24 macam tu untuk keputusan rayuan. maybe matrik also not in my list, aku ni lambat panas, karang kalau nk strugle strugle ni kena ambil risiko, takut sejuk je sampai ke sudah. susah woo. lagi lagi ke hulu ke hilir orang cakap budak matrik kena lelong, kena lelong tu macam ko mintak kos engenering tapi yang dapat kos perikanan. jadah apa nak perikanan, tu kat laut dah bersepah ikan, generasi aku yang ketiga pon belom tentu ikan ikan tu semua pupus. abang aku exam matrik sem 2 ni dapat 2.4. gilo, tu belajar bende basic pon dah sakit, ni kan pula yang setahun punya. tapi abang aku bio A, fizik B, math D, haha kalau otak aku campur otak abang aku, mesti 4 flat punye, wallahualam.

yaa, form 6 awal awal lagi dah kena bangkang, pukol 11 aku ambil result pukol 12.30 bapak aku dah cakap jangan form 6, gilo, harapan untuk form 6 hanya wujud sekitar sejam setengah. waa the fakk. bapak aku tak suke sebenarnya aku duduk rumah ni, yah i know, aku ni kire macam beban lh, malam keluar sampai lewat malam, weekend keluar, selang 3 hari mintak duit. even jiran aku komplen sebab aku balik lewat and bla bla bla bla. . tapi bile aku keluar nanti, rumah ini mesti sunyi, yelah, tak ade lh lagi jeritan atau tangisan adik aku, sebelom sebelom ni tangan abang die ni lh yang memeriahkan suasana. . haram sungguh. nak keluar rumah ke tak? nak pilih awek pon tak susah macam ni. haihhhh

another option, swasta. sekarang ni pon tengah merisik risik KLMU tu, iklan macam gempak. mahal tuuuuu nak iklan dalam slot bulitin utama. yang ni mak aku dah bagi green light, kalau tanya bapak aku, die suruh aku kerja ja, dari dulu spa spa spa. . macam lah aku nak sangat kerja pegang pegang darah. dia tak tau kot anak dia ni tak boleh tengok darah. Farah Shaiful banyak bantu aku pasal KLMU ni, yelah dia student situ, lepastu dia janji nak kasi aku awek sorang bile aku belajar KLMU ni, good good tak payah nak tunjuk hero depan awek dah :D

MUHAMAD FIRDAUS
36000, TELUK INTAN
Perak No Pelajar: 20104**4*4

Sukacita dimaklumkan bahawa anda ditawarkan tempat untuk mengikuti program di UiTM:

Program: (BM114) Sepenuh Masa
DIPLOMA ANALISIS PELABURAN
PENGURUSAN PERNIAGAAN

Kampus: R - UiTM Kampus Arau Semester: JULAI 2010

Sila datang mendaftar di tempat yang ditetapkan.

Tempat: UITM KAMPUS ARAU
02600 ARAU, PERLIS Tarikh: 26/6/2010 Masa: 8:30AM - 4:30PM

Kemudahan kolej kediaman : DISEDIAKAN


alhamdulillah aku dapat tempat dalam UiTM. mak aku tak tau lagi ni, aku malas nak bagitau sebab dia tak tanya. karang ade pulak ayat ayat keluar, ish malas sungguh. kalau boleh, aku nak tentukan sendiri masa depan aku, kalau ditakdirkan aku gagal separuh jalan, aku redha sebab its my own pilihan. mintak simpang lh benda benda negatif ni.aminnn.

ini kira kos bidan terjun. ini kos yang aku update kali tiga and lagi beberape jam sebelum permohonan ditutup. susah kan nak percaya. 1st dulu aku buat mekanikal, mekanikal, perakaunan, mekanikal. 2nd update aku buat mekanikal, perakaunan, stastik, asasi alam bina. disebabkan aku tak puas hati, last aku update jadi investment, asasi alam bina, perakaunan, mekanikal. ketara kan aku punya perubahan. and sukar ramal apa aku punya minat dan kecenderungan. alhamdulillah dapat juga tempat, and aku dah bercita cita nak lari ke bisnes management bila nak buat degree nanti, insyaAllah kalau diizin kan Allah dan kalau ada umur yang panjang. aku juga sudah berkira kira untuk membuka syarikat kerjasama dengan cik azza. insyaAllah. dia ambil kos seni bina, bapa dia pula seorang kontraktor yang berjaya. untung lah weh ada kabel kuat. :P

Ok sekarang aku rasa poly aku mungkin dapat kos kejuruteraan mekanikal insyaAllah, oleh sebab itu, aku merasakan bulan 6 adalah bulan yang tak tenang, pertembungan semula antara minat kehendak bla bla bla bla. aku minat mekanikal. aku minat kira-kira. weh macam mane nak tengok world cup dengan hati yang tenang? haih

gagal merancang or merancang kegagalan?

No comments: