No Sweat!

Macam biasa, kisah ini bermula dengan seorang jejaka atau dengan nama saintifiknya lelaki. Al-kisah maka tersebut lah kisah dimana lelaki ini ingin mencuba hobi baru. Skating lah baru lelaki! Teriak member aku tiap-tiap malam. 'Hobi harus luar biase, mempunyai keberanian yang luar biase, kelajuan yang luar biase, tumpuan yang luar biasa.' Kalau dah semua luar biasa, peluh pon sudah semestinya luar biasa. Kepenatan yang luar biasa mungkin juga berkait rapat.

Sebagai seorang lelaki,melepak sorang-sorang ketika waktu malam adalah perkara yang membosankan. Aku lepak je memerhatikan kawan-kawan aku main skate. Jangan diduga kemahiran mereka, aku rasa kalau Tony Hawk tengok, dia pon akan menggigil. Salah seorang kawan aku tu sudah jadi pujaan gadis-gadis indie.

Dalam bosan yang membelenggu diri, tiba-tiba Shami menyapa aku. Die ini kawan aku paling kaya. Jenis yang suke pakai seluar pinggang getah. Lepas tu pakai selipar jamban. Langsung tak menunjukkan identiti budak metal. Die datang kat aku dan terus lepak sekali. Aku tak kisah sangat sebab die bawak lattop sekali. Dapat gak layan lagu-lagu Sammael Abraham. Tapi malam ni dia ni pelik sikit, badan dia ada bau wangi iras-iras bau one drop perfume. Aku tak kisah. Maklumlah,bapak pakai Nissan Murano.Mak die pulak dengar-dengar orang kuat politik. Baru urban layan politik kata mak beliau.

Masa tengah lepak tu, aku tanya lah dekat dia, brand perfume apa dia pakai? Yelah, aku muskil, itu yang aku tanya. Bapak dah pakai Murano tak kan anak pakai one drop perfume, tak urban lah. Nak tanya bapak dia, segan aku. Tapi aku pasti anak beranak mesti pakai brand yang sama. Kalau tidak, masakan pepatah 'Bapa Borek Anak Rintik' wujud. Jawapan yang diberikan sungguh mengecewakan aku, ini kalau Adnan dengar ni, mau dia nangis. Muka je ganas tapi dalam hati ada taman. Setelah tak berape minit, Shami ni tunjuk dekat aku gambar ini :
Ate, kalau udah setakat nunjuk gambo, mane ler teman nak paham. Mamat ini terangkan dekat aku pasal deodorant Adidas ni. Bagus katanya. 2 in 1. Peluh tak keluar, wangi pon dapat. Paling penting, awek mestiii mariiii! Deadorant ini 0% alcohol. Sesuai untuk orang muslim, boleh bawak sembahyang. Terkedu aku bila mamat sebelah aku ni cakap pasal sembahyang. Dengan gaya ala-ala budak MLM nak tarik downline, mamat ni cerita lagi pasal deodorant ni. Refer to the Adidas website, deodarant ni boleh tahan sampai 24hours, mean sehari hanya sekali semburan. Tapi lepas mandi lah baru wangi, kalau tak mandi, pakai one drop perfume pon bau badan tetap naik. Deodorant ni jugak bagus sebab ada technology baru yang extra wetness absorption, cooling fragrance and ada special anti-whitening materials. Lepas habis member aku ni bercakap, keluar lah ayat typikal budak-budak MLM, 'ko nak beli tak?' Kebetulan, member aku yang tengah main skate tu datang dekat aku, aku suruh mamat tu pakai. Dah si Shami ni bawak ke tempat public, ape lagi, kena kekah lah deodorant Adidas dia tu.

Member-member aku semua dah jatuh cinta pandang pertama dekat Adidas Action 3 ni. Semua pakat beli. Main skate ke, head bangging ke, keluar dengan awek, semua menunjuk kan tanda positif. NO SWEAT! Sapa-sapa kuat peluh dan mengamalkan gaya hidup aktif boleh cuba Adidas Action 3 ini. Mat-mat gig, para skater se-Malaysia, aku memang cadangkan pakai deodorant ni. Belom cuba belom tahu, sudah cuba mahu lagi! Belilah barang original. Dimana ada peluh di situ ada Adidas Action 3 ! Ape tunggu lagi yob, moh le kita pakai Adidas Action 3 ni!

Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS. Auditions are now open! Check it out at www.projectalpha.com.my/auditions

1 comment:

amalia said...

bes r bace entri2 ko. HAHAHA