The ACAB

wow semalam aku bukak ade satu forum ni (asscrewz.com) lepastu aku macam tertarik dekat satu thread tu. cerite pasal megat ACAB. kenal? alaaa satu mase dulu pnh jadi ikon bebudak skin head OI! OI! OI! . wow sekarang die dah dapat hidayah. alhamdulillah . macam tk percaye! skinhead ni bebudak yg kepale botak, selua ketat, baju polo fred ferry + boot timberland . dulu punya lh teruk megat ni, last2 berubah jugak. TABIK! :)
ni aku copy sikit dari forum tu
Band dia pulak nama bukan calang-calang A.C.A.B, a.c.a.b ni bukan aku cinta aku benci..tidak sesekali la nama dia camtu. A.C.A.B nama yang lahir dari salah satu prinsip skinhead. Budak belajar U.K mesti tau pasal skinhead nih. Nama megat zaman glamer dulu magskin. Tapi sekitar 2002 band nih, berpecah dan betapa glamer dorang siap ada album tribute to a.c.ab. nyanyian band skin lain. Kat Malaysia nih, berapa artis ada tribute album?..
sebab berpecah banyak, tapi salah satu Megat nak pegi U.K belajar muzik kat sane. Bila balik jer dalam tahun 2005, a.c.a.b jadi The ACAB..dan kuar statement of the year kat majalah Konsert "saya bukan skinhead lagi" ucap Megat. Rambut pun dah panjang paras bahu.

Waktu sekolah dulu band nih antara yang paling glamer dalam vocabulary budak2 laki. Kalau tak percaya, pergi kat sekolah menengah, mesti banyak lagi contengan A.C.A.B kat dinding kat meja, kat kerusi..haha. A.C.A.B nih band skinhead, jadi seperti yang diketahui budaya skinhead nih memang diharamkan kat sekolah aku. Sampai satu tahap, aku rasa cikgu-cikgu sanggup lagi tengok budak rambut panjang lepas dari kolar, pakai suar yang kaki besar (suar cantona7 glemer bai, time aku form 1) dari tengok budak kepala botak, suar kaki kecik, pakai lak button @ badge gambar boots. Tapi, pada hari guru lepas gak budak-budak nih tujukan lagu where have all the bootboys gone kat cikgu disiplin. Mungkin masa tapisan senarai lagu lepas la sebab tajuk lagu tu tak direct ada kaitan ngan skinhead.

Tu kisah masa dulu. Sekarang remaja dah tak taksub ngan budaya skinhead, cikgu-cikgu sek menengah kena belajar vocab baru dorang iaitu pailang, langsi, taiko, kongsi, merah, putih, hijau, da macam jenis petrol la pulak minyak merah, minyak hijau, paling baru minyak kuning haha..budak sekarang tengah 'up' nak jadi cam Chicken, Chan Ho Nam dan rakan-rakan. Semua bajet nak jadi kongsi gelap, yakuza, ngan mafia. Pengaruh game facebook la nih haha..

Tapi sekarang antara penyanyi pujaan budak skinhead nampaknya dah berubah, tu la mastika dulu kutuk-kutuk dia secara sipi-sipi, kalau kutuk direct kena saman la. Jadi majalah nih tukar dari mag jadi mad. Sapa tau mungkin dia boleh jadi lebih baik dari yang menulis. Allah S.WT berhak memberi hidayah kepada sesiapa yang dikehendaki Nya. Semoga kita semua beroleh hidayah dan keampunan dari Allah. Semoga juga megat terus-terusan begini.

ok ni gig sebelom die berubah

ok ni plak mase melodi pegi terjah

aku tulis ni sebab dulu aku memang minat gile ACAB ni. muzik die lh. 
kire masuk dengan jiwa aku. 
Alhamdulillah berubah jugak mamat vokalis ni. hope bebudak skin head 
pon ikot lh ikon dorang ni . ok coooll

No comments: