Nasik goreng USA

Assalamualaikum.




Semalam gua makan dekat kedai makan tepi jalan. kedai ok, nak kata orang thai, nampak macam indon, ntah tak tahu lah pulak, tapi rambut ala-ala buruh kasar buat bangunan! gua order nasik goreng USA. kenape USA? sebab dulu satu mase dulu, ade mamat US datang Tanah Melayu, dengan rambut hijau nya, gigi rongak, muka berbedak konon babyface, die p jumpe tok janggut mintak turun ilmu sikit, menurun lah tu konon konon. tok janggut jadi marah. marah sebab orang US ni tak pandai cakap jawa! so, tok janggut sumpah orang US tu jadi nasik, dah itu yg ade dalam otak tok janggut, bayangkan kalau tok janggut tu urban, mungkin generasi sekarang boleh menikmati chiken cop USA! ini lah serba sedikit latar belakang sejarah nasik goreng USA. baca boleh, percaya jangan!

Lepas order, gua duduk lah usha keliling, mana tau ade komunis nak serang. ok keadaan selamat. 5 minit kemudian, mamat waiter yg gua konfius pasal kewarganegaraan tu datang bawak nasik gua. gua saja nak uji, gua tanya, nasik ape ni kenape ade telur, seraya dengan itu, mamat itu menjawab, ntah nasik ape ntah. gua pon cakap WA THE FAK? tapi gua cakap dalam hati lah :P pelik mamat ni, status kewarganegaraan konfius, nasik pon konfius.

Tengah gua sedut air laici kang, tiba tiba ade suara aneh muncul. suare dari depan, makin lama makin kuat. tapi gua tak takut, gua buat buat cool. sampai satu tahap, suara tu boleh didengari satu kedai tu, dasyat memang dasyat. alien turun ke? dajal turun ke? ke najib datang? setelah di amati, oh suara garau bapak orang. bang bukak bola bang !

Dikesempatan ini, gua menyeru agar semua para bloger dan stalker untuk menyokong penuh pasukan Spain. 1SPAIN. world cup didahulukan, style rambut diutamakan !

1 comment:

aleeza huda said...

spain?uhhh

germany laa