Cinta 3 Segi.




Bertahun sudah ku menunggu diri mu
Akhirnya kau menjadi milikku
Sukarnya untuk ku melupakan mu
Kerna kau ku cintai selalu

Tapi sayang kehadiran kekasih lama mu
Datang kembali mengenang cinta dahulu

Mengapa ini semua harus berlaku
Apakah ini semua kerna diri ku
Sedangkan aku cuma watak dalam percintaan
Tak sanggup aku melepaskanmu

Kau ibarat terperangkap ditengah lautan
Tak tahu mana arah untuk kau menuju

Tapi sayang kehadiran kekasih lama mu
Datang kembali mengenang cinta dahulu

Mengapa ini semua harus berlaku
Apakah ini semua kerna diri ku
Sedangkan aku cuma watak dalam percintaan
Tak sanggup aku melepaskanmu

Kau ibarat terperangkap ditengah lautan
Tak tahu mana arah untuk kau menuju

Dikau pinta untuk melepaskan mu
Terpaksa aku turutkan
Mungkinkah ini suatu pengajaran
Di dalam percintaan

____________________________________________________

Lagu kontroversi, lama dah lagu ni, masa aku form1 pon dah ada.
Kononnya, mengisahkan pasal awek dia yang curang, and dia bunuh awek dia dgn bf awek dia, then dia kena gantung, permintaan terakhir dia sebelum mati adalah untuk menyanyikan lagu ni. Tak tahu sejauh mana kebenarannya, Wallahualam. Tapi kalau betol, tak tahu lah, sebab cinta, manusia berubah. Demi kepuasan diri, sanggup berkorban nyawa. Ini lah kot erti Sehidup Semati.

Selain Perangkap Cinta, lagu ni juga dikenali dengan tajuk Cinta 3 Segi. Lagu ini dipercayai dinyanyikan oleh Ayie. Lagu ni pernah meletop disuatu ketika dulu. Hangat dibincangkan di forum-forum. Seperti biasa, ramai yang mengaku merekod lagu ni, ramai mengaku mengenali Ayie, sejauh mana kebenarannya, aku pon tak tahu. Tak caya search je Google, terlalu banyak forum membincangkan perihal lagu ni.

Lagu ini banyak diupload di You-Tube sampai aku sendiri dah tak tahu yang mana satu original. Yang aku tahu, semua yang ada di You-Tube bukan original. Originalnya adalah hanya berformat MP3 and aku ada mp3 tu, lagu yang dekat atas tu bukan lh original, hanya nyanyian semula. Selain orang perseorangan, kumpulan Kristal and Saleem juga pernah menyanyikan semula lagu ini.

So, kepada perempuan-perempuan di luar sana, beringat sikit, Jangan main perasaan orang, buruk padahnya. Rambut sama hitam, hati mana nak tahu.

3 comments:

Anonymous said...

haha. keret!
cerita asal usul lagu ni dah kuar metro lah tahun lepas.
penyanyi + komposer lagu ni adalah ayie.
orang singapore.
saja ja dia nyanyi untuk ex-gf dia
haha

xsangka aku, keret yang aku kenali sebagai seorang yang kuat berpolitik akhirnya menceritakan mengenai lagu ni.

haha.

moral : dont judge a book by its cover.

hahaha.

Anonymous said...

laa yeke? ingat masih mesteri lagi lagu ni, yes ayie yg original ;)

aleeza huda said...

hahaha~apela keret..