Keputusan Menteri Besar Perak


The Federal Court, the highest in the country, has delivered a unanimous decision in declaring that Zambry Abd Kadir of BN is the rightful Perak menteri besar (MB).
_____________________________________________________________

Rakyat pilih Pakatan Rakyat untuk memerintah negeri Perak. Macam mana boleh Barisan Nasional yang memerintah? Lain kali, tak perlu undi, mahu tentukan parti yang memerintah, hanya dengan membawa perkara ini ke makamah. Kalau kalah for the 1st time, bawa ke Makamah Rayuan pula, kalau tidak puas hati lagi, bawa ke Makamah Persekutuan, kemudian bawa ke Makamah Antarabangsa pula, kalau still tak puas hati, minta Queen England campur tangan. Kalau masih belum berpuas hati, bunuh sahaja orang itu!

Sesungguhnya, isu politik di Perak telah membuka mata semua pihak. Kekalutan undang-undang dan pengaruh Sultan dalam menyelesaikan perkara ini. Sultan dilihat seperti membuat keputusan diluar kotak. Bagi sesetengah rakyat, Baginda dilihat sebagai merampas hak rakyat Perak. Hal ini kerana rakyat Perak telah memilih Pakatan Rakyat untuk memerintah dan bukan nya Barisan Nasional. Jika tidak mampu membuat keputusan, serah semula kepada rakyat untuk membuat keputusan. Jikalau Sultan itu sendiri tidak reti menjaga hak rakyat, jangan melalak jika suatu hari nanti, kuasa raja itu sendiri akan hilang. Isu ini juga telah menunjukkan bahawa undang-undang yang dicipta oleh manusia mudah dimanipulasi oleh sesetengah pihak dan sukar dibuat konklusi. Lain hakim lain pandangan, habis tu apa guna undang-undang? Setiap kali dibicarakan, setiap kali itu juga keputusan nya bertentangan antara satu sama lain. Ini lah yang dikatakan undang-undang ciptaan manusia, boleh diubah dan dipinda jika sesebuah kerajaan mempunyai bilangan majoriti dalam parlimen.

Ini lah erti demokrasi. Demokrasi yang dilaungkan selama ini. Demokrasi yang dibangga-bangga kan oleh kamu dan rakan-rakan kamu. Demokrasi yang kononnya Rakyat Bersuara. Rujuk entry sebelum ini Islam Agamaku. Ini lah demokrasi yang kamu dan kawan-kawan kamu nmahu sangat. Bila kena tindas baru kamu nak bersuara, baru tergerak mahu berdemo, mengutuk bagai. Ini lah demokrasi yang sering kamu laungkan! Ini lah demokrasi yang diajar kepada kamu di sekolah. Yang sedihnya, ada sebuah parti yang kononnya parti Islam, hangat dengan isu Hududnya, tetapi tidak bersungguh sungguh menegakkan Islam. Waktu ini paling sesuai untuk menerangkan kelebihan Sistem Khalifah berbanding Sistem Demokrasi. Malangnya, mereka lebih rela menegakkan Demokrasi daripada menegakkan Syariat Islam. Yang lebih sedih tuan-tuan dan puan-puan, mereka ini juga rela baring atas jalan dan bersolat hajat di atas jalan hanya kerana untuk mencapai matlamat/kepentingan politik semata-mata. Apa salahnya kalau kamu berjuang demi menegakkan Islam. Sertai lah kumpulan Hizbut Tahrir untuk menegakkan Islam. Tolak Sekular, Tegak Islam! Tak takutkah kamu dengan azab neraka, apa jawapan kamu apabila ditanya tentang sumbangan kamu terhadap agama kamu?

Janganlah kamu terlalu taksub dengan perjuangan parti politik kamu. Berjuanglah untuk agama kamu. Agama kamu itu akan kekal sehingga akhir hayat kamu, tidak seperti parti politik, yang boleh lenyap atau terkubur begitu sahaja. Ingat lh kamu selepas kamu meninggalkan dunia, kamu perlu menempuh satu lagi alam kehidupan yang baru. Ingatlh kamu, keimanan tidak boleh diwarisi. Selepas kamu mati, hanya amalan kamu, doa anak-anak kamu yang soleh dan pahala bersedekah kamu yang dibawa. Tiada lagi pemimpin kamu yang kamu banggakan diatas muka bumi ini. Ingatlah!

7 comments:

Ju@Lucky^Mummy said...

salah siapa????

Anonymous said...

tak tahu. tak boleh cakap banyak nnti kena ISA :p

Muhammad Syafiq said...

sumpah,100% aku sokong kau.
naik menyampah aku dengan bn.
serius cakap la.bukan hipokrit.
kalau macam tu.next pilihan raya
bagi sultan pilih.rakyat ni bagi jadi boneka jea.apa la punya kerajaan.maaf cakap la.kalaun aku
kau dduk isa pun.jum dgn aku.hehe

Black Bohémien said...

alah keret..sikit agi kamu jugak kang sokong kerajaan?...kan? kan kaw slalu cakap hidup dalam duit kerajaan bes? dapat loan senang? kerja boleh rilek2?

Anonymous said...

yang busuk kita buang, yang elok kita ambik, kalau ditakdirkan Pakatan Rakyat yang memerintah, baru ko nak keje kerajaan?

jangan jilat bontot!

kerja kerajaan tak bermakna ko sokong kerajaan, kalau kerja kerajaan = sokong kerajaan, masa PRU haritu tak adanya BN kalah teruk ;)

Anonymous said...

kalau tak tau jgn cakap ape2 la weh.
copy ayat dari tempat lain bole ah kn.
pakatan rakyat yg mmg mcm haram ni tak layak memerintah.

Black Bohémien said...

DUIT JUDI DR GENTING YANG SERONOK HANG NAK BELI RUMAH KASI ANAK BINI MAKAN KAN?